marți, 8 decembrie 2015

ANTRENAMENTUL MENTAL

Controlul gandurilor: disciplinarea si subordonarea gandurilor (3 exercitii)

1.Primul  exercitiu  se  refera  la supravegherea/  urmarirea  constienta  a
gandurilor:
• Asezati-va comod intr-un scaun sau culcati-va pe o canapea; relaxati-
va intregul corp, inchideti ochii si urmariti 5 minute sirul gandurilor,
incercand sa le retineti. La inceput veti observa  aparitia unor ganduri
ce  tin  de  viata  de  zi  cu  zi,  de  servici,  casa,  griji  etc.  In  fata  acestor
ganduri  comportati-va  ca  un  critic  linistit,  liber  si  independent.  In
functie si de situatia sau starea in care  sunteti, aceste exercitii vor fi
mai usoare sau mai grele. Nu este voie sa se piarda sirul gandurilor; sa
nu  uiti  de  tine,  sa  le  urmaresti  atent  si  constient.  Nu  este  voie  sa
adormi! Daca obosesti mai bine intrerupi si lasi pe alta data cand crezi
ca oboseala nu va interveni.
Indienii, de exemplu, pentru a nu pierde timpul pretios se stropeau cu apa
rece peste fata sau se frecau cu apa rece pe tot corpul ca sa ramana proaspeti.
Inainte de exercitiu se pot face si niste respiratii adanci care alunga oboseala si
somnul. Fiecare elev va ajunge cu timpul la aceste masuri ajutatoare.
Acest  exercitiu  de  control  al  gandurilor  se  face  de  obicei  dimineata  si
seara. In fiecare zi se vor prelungi cu un minut  astfel incat intr-o saptamana sa
se ajunga la cel putin 10 min. de control si urmarire a gandurilor fara a devia
deloc de la ele. In orice caz totul trebuie facut foarte constient, fara greseala.
Progresul este la fiecare diferit, individual. Nu este permis sa se termine pana
cand exercitiul precedent nu este stapanit in totalitate. Elevul atent va observa
cum la inceput, gandurile il ataca, trec pe langa el intr-un tempo rapid, incat ii
este foarte greu sa le retina pe toate. De la un exercitiu la altul va observa insa ca
gandurile nu vor mai aparea atat de haotic,  vor deveni mai regulate, pana cand
vor  deveni  numai  cateva  ganduri  care  vin  dintr-un  mediu  indepartat.  Acestui
control  al  gandurilor  trebuie  sa-i  acorzi  toata  atentia  deoarece  este  foarte
important in progresul magic.

2.Cu  convingerea  ca  acest  exercitiu  a  fost  destul  exersat  si  ca  se  poate
executa oricand practic, poti trece la un alt exercitiu de dezvoltare mentala, ce
presupune concentrarea sau focalizarea pe un singur gand:
• a)  In  viata  de  zi  cu  zi;  consta  in  eliminarea  din  psihic  a  gandurilor
nedorite si care apar cu o incapatanare crescanda. De exemplu, trebuie
sa fim in stare sa nu ne mai preocupe munca si grijile serviciului atunci
cand ne intoarcem de la lucru in sanul familiei. Toate gandurile ce nu
tin  de  viata  particulara  trebuie  sa  le  indepartam  si  sa  reusim    sa
devenim alt om. Si invers: la servici trebuie sa ne concentram numai la
acesta,  sa  nu  ingaduim  mintii  sa  rataceasca  in  alta  parte:  la  casa,
familie,  viata  particulara  sau  altundeva.  Acest  lucru  trebuie  exersat
pana  devine  obisnuinta.  Mai presus  de  orice,  sa  ne  obisnuim  caindiferent unde suntem, la serviciu sau in viata particulara, sa facem
totul cu toata constiinta, indiferent daca este un lucru mare sau mic.
Acest exercitiu ar trebui pastrat toata viata, deoarece ascute mintea si
intareste memoria si constiinta.
Daca s-a ajuns la un rezultat favorabil cu acest exercitiu, se poate trece la
urmatorul.
• b) Focalizarea propriu-zisa; Mentine un timp mai indelungat un singur
gand sau o idee si indeparteaza pe toate celelalte care ar vrea sa iasa la
suprafata. Pentru aceasta se alege dupa preferinta un gand sau o idee
de care trebuie sa ne tinem tare. Toate celelalte care nu  au de-a face cu
cel  ales  pentru  exercitiu  trebuie  indepartate  cu  toata  puterea.  La
inceput acest lucru va reusi doar pentru cateva secunde, mai tarziu vor
fi minute. In final trebuie ajuns la minimum 10 min.

3.Daca si aici aveti succes sunteti pregatit pentru exercitiul urmator. Prin
acest exercitiu vrem sa demonstram golul desavarsit  in gandire sau golul/vidul
mental:
• Culcati-va  comod pe un pat, canapea sau asezati-va pe un balansoar,
relaxandu-va intregul corp. Inchideti ochii si inlaturati orice gand care
apare.  Nu  are  voie  sa  patrunda  in  psihicul  dvs  decat  golul.  Aceasta
stare de gol trebuie sa o mentineti fara a uita de voi insiva. La inceput
ve-ti reusi doar pentru cateva secunde, dar prin exercitii repetate veti
reusi tot mai bine. Scopul exercitiului este atins doar cand reusiti sa
ramaneti  in  starea  aceasta  10  minute  fara  sa  uitati  de  voi  sau  sa
adormiti.
Reusitele,  felul  exercitiului,  timpul  exersat  si  anumite  deranjamente,
notati-le  intr-un  caiet/jurnal  magic  care foloseste la controlul progresului.
Cu  cat  mai  stiintific  procedati  cu  atat  mai  usor  veti  reusi  sa  absolviti
celelalte exercitii. Intocmiti pentru urmarirea zilnica sau saptamanala un plan de
munca exact, si mai presus de orice dati frau liber autocriticii.

Sursa: Franz Bardon- Initiere in Hermetism